Premiats Premis Literaris Grau Miró 2017

Haiku

Primer premi

PRIMERS ESTIUS

Silvia Armangue (Sra. Lee)

En to baix profund
el picot verd tecleja
les hores de sol.


A l’estenedor
llençols blancs com onades
estripen l’aire.


Quan les paraules
esdevenen pàl.lides
la casa s’adorm.

Accèssit

ESPAIS

Xavier Martí (Revi)

Sempre en punts distints
cauen les gotes de pluja
i amaren la terra


Flors de cirerer
en el jardí de l’amic
doble benvinguda


Vaig pel meu carrer
que ja he trepitjat amb peus
de diverses mides

Accèssit especial

VIDA, SEMPRE VIDA

Xaro Ortolá (Pit roig)

Brisa de tarda…
més enllà dels rosers
canta una merla


Antiga senda,
el suau balanceig
de les espiguetes


Cabana de nens,
pel pont de fustes lligades
creuen els gats

Tanka

Primer premi

ESGUARDS

Josep M. Besalú (Laura Rosmeda)

Glateix la vida
si un cel rogenc evoca
ulls d’enyorança.
Quan el mar s’hi emmiralla
és somni que no minva.


Amb balls erràtics
els núvols ploren perles.
Roineig que embruixa
la mirada captiva
amb sinuoses danses.

Accèssit

MAR ENCÈS

Xavier Martí (Paràclit)

Les flames de plata
basteixen la llum novella,
quan el sol despunta.
Tracen camins les onades
per blavors inabastables.


Els mots que ara evoco
són com cançons entonades
que el mar em retorna.
Encén el record la lluna
quan passejo per la platja.

Accèssit especial

INCENDIS

Anna Pi (Mutt)

El so precís
del cant agut dels grills
en el crepuscle,
embolcallant l´estança
del nostre amor absent


Arrels tossudes
que creixen de biaix
sota les pedres:
tessel.les de memòria
entre arbres calcinats

Hiperbreu

Primer premi

LA MÀGIA DEL TEATRE

Enric Sunyol (Arlequí)

M’endinso en una altre pell. Aprendré a transmetre l’alegria i el dolor d’un personatge imaginari. Seré algú que s’expressa amb paraules que no són seves, explicant una vida que tampoc li pertany.

Conviuré moltes hores i vivències amb aquelles paraules. Repetiré el text fins que formi part de la meva essència. Només així, ell o ella, podran existir dignament.

Accèssit

ABSURD

Anna Pi (Mutt)

La nit cau uniforme com una persiana.

Si menor, sol, la… i el temps aturat en un deliri fantasmal de penombra. Xiuxiueig, notes entonades, the way I feel when you take my hand. Absència, sostinguts els peus sobre l´abisme cíclic de les estacions. Un acord tàcit sense gaire pes, deduccions elaborades sense cap premissa. Axiomes guturals, cantats amb la veu rogallosa de la ressaca. És així com sona la cançó? Ja no compartim els somnis sinó els malsons, les estranyes terres poblades per fantasmes.

La pluja humiteja les sabates i desdibuixa els camins traçats, xopant les molles. És tard, fa fred; la cadència malaltissa i repetitiva de la música sona per a un públic sord: the way I feel when you take my hand. Un home esprimatxat empeny un carretó carrer amunt, taral.lejant: ulls clucs que s´adormissen, ombres d´hora baixa perseguint-me. Absurd.

Accèssit especial

CAURE DE L’ASE

Anna Ramon (Copèrnic)

Doncs sí, noi, com t’anava dient abans del revolt, els calmants que prenc pel mal de genoll em van de meravella. El prospecte diu que poden donar son, però jo no me’n noto més del normal…
Pep, estàs bé? No em diguis, ara, que ets tu qui s’ha adormit …
Va tio, no facis conya girant el cap d’aquesta manera; després et fotrà mal el clatell… Mira que freno, eh! Coi, no puc. No trobo el pedal. No em noto el peu. Estic somiant…? Què vaig menjar per sopar…? Oh, quina sequedat a la gola!
Brunzit de sirena. Ara és quan em desperto i llestos.
No. Quina angunia, Pep! Pep, per què et fan el boca a boca…? Ai Déu, has tingut un infart! Ep, que algú em digui quelcom. Sóc el seu amic. On se l’enduen, amb la llitera? I a mi…? No, no! No tanquin la cremallera. Aquí dins és fosc.No vull anar a la nevera.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.